Neix la CUP de Ripoll

Neix la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Ripoll. Una altra Vila comença a caminar.

Ha nascut a Ripoll un nou projecte polític, un projecte assembleari, sincer i independent. Neix la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) a Ripoll. Un nou projecte que, d’altra banda, no està sol. La CUP de Ripoll és una més de la cinquantena de candidatures que des de diversos indrets dels Països Catalans es comprometen a defensar un projecte municipalista rupturista, d’esquerra real i independentista. El conjunt de Candidatures d’Unitat Popular ens caracteritzem per no dependre de grans estructures centralistes i dogmàtiques. Per tal de no recaure en l’error de deixar el nostre futur en les mans d’aquells que sovint desconeixen la realitat de les nostres viles i les inquietuds dels vilatans i de les vilatanes.

De l’esperit rebel i participatiu d’algunes persones vinculades a diversos col•lectius socials, sorgeix el desig d’unir esforços, per lluitar des d’un front comú, i tombar el creixent sentiment d’apatia social cap als sistemes de govern. Situació que es dóna fruit de la professionalització que ha viscut el món polític en els últims anys, a més de la política social cada cop més desvinculant i llunyana. Tot això ha influït en el difuminat, de la qual considerem, és la pràctica de govern més natural i justa: la democràcia. I tot plegat ens esperona per tal de construir l’espai necessari per canviar aquesta realitat, i així invertir les inèrcies passant d’un sistema de democràcia representativa a una autèntica democràcia participativa amb espais de poder popular.

Som molts els que estem convençuts que un món millor també és possible, i és més, creiem que és des de les viles i amb els vilatans i vilatanes que l’hem de construir. Però no volem un món qualsevol, volem viure en una vila integradora i socialment igualitària, on tots els seus vilatans i vilatanes gaudeixin de les mateixes oportunitats per fer de la seva, una vida rica i digne en tots els aspectes. Creiem que ja toca de potenciar tot un seguit de principis que han quedat rovellats: cal potenciar les politiques d’inclusió; hem d’acostar els joves i la gent gran; creiem que és als més petits a qui hem de començar a educar per viure d’una manera més saludable... qüestions que, de retruc, faran de la nostra, una vila més solidaria tan de portes endins com enfora.

Però no som simplement persones lliures, sinceres, lluitadores i utòpiques; som gent compromesa que estima el seu territori i creu en el desenvolupament. No un creixement descontrolat, estem convençuts que el decreixement és evolució. Aquest terme, que pot semblar contradictori, respon a un extens debat. Des de la CUP defensarem un desenvolupament respectuós també amb el medi, reutilitzant i restaurant aquells espais que han quedat en desús. Com també creiem que hem de ser congruents i potenciar els recursos que tenim, com a nova sortida econòmica i que s’estimulin els models de producció socials i col•lectius. I tot ho resoldrem amb imaginació, per tal de potenciar les iniciatives que beneficiïn els ripollesos i les ripolleses.

El nostre compromís no s’acaba en l’elaboració d’aquest programa, vol anar més enllà. Volem ser la clau de la ciutadania per recobrar l’esperit lluitador i així implicar-nos tots en la construcció d’aquesta vila justa, solidària i respectuosa amb els ripollesos i ripolleses del present i del futur. En aquest programa encara no hi som tots i totes, és per aquesta raó que segurament alguns dels capítols no els tenim complerts, no en sabem de tot, ens faltes tu!!!

Estem convençuts que entre tots i totes ho farem tot!