Manifest de suport: jo també començo a caminar amb la CUP de Ripoll

Simpatitzants i militants de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Ripoll impulsen un manifest de suport a favor d'una nova manera de fer política municipal a la capital del Ripollès. Consideren que Ripoll "necessita una sacsejada. Una alenada d’aire fresc que la CUP de Ripoll, un col•lectiu heterogeni de procedències, generacions i experiències de lluita diverses, pot representar. Per tant, la CUP és una bona alternativa per fer entendre als polítics professionals que una altra forma de fer política, que un altre Ripoll, no només és possible, sinó necessari".

Es realitza una crida als veïns i veïnes de Ripoll a sumar-se a aquest manifest a través del correu electrònic ([email protected]), contactant amb els militants de la CUP o a la taula informativa que es muntarà el proper dissabte dia 19. En l'acte públic que es realitzarà el mateix dia 19 es faran públics els noms dels signants.

I perquè entre tots i totes ho farem tot... Jo també començo a caminar amb la CUP!

Jo també començo a caminar... amb la CUP de Ripoll

Ha nascut a Ripoll un nou projecte polític, un projecte assembleari, sincer i independent. Ha nascut la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) a Ripoll. Un nou projecte que, d’altra banda, no està sol. La CUP de Ripoll és una més de la cinquantena de candidatures que des de diversos indrets dels Països Catalans es comprometen a defensar un projecte municipalista rupturista, d’esquerra real i independentista.

De l’esperit rebel i participatiu d’algunes persones vinculades a diversos col•lectius socials, sorgeix el desig d’unir esforços, per lluitar des d’un front comú, i tombar el creixent sentiment d’apatia social cap als sistemes de govern. Situació que es dóna fruit de la professionalització que ha viscut el món polític en els últims anys. Cal fer un cop sobre la taula per canviar aquesta realitat. Invertir les inèrcies i passar d’un sistema de democràcia representativa a una autèntica democràcia participativa amb espais de poder popular.

Estem convençuts i convençudes que un món millor també és possible, i és més, creiem que és des de les viles i amb els vilatans i vilatanes de Ripoll que l’hem de construir. Però no volem un món qualsevol, volem viure en una vila integradora i socialment igualitària. Creiem que toca potenciar tot un seguit de principis que han quedat rovellats: cal potenciar les polítiques d’inclusió; hem d’acostar els joves i la gent gran; creiem que és als més petits a qui hem de començar a educar per viure d’una manera més saludable... qüestions que, de retruc, faran de la nostra, una vila més solidària tan de portes endins com enfora.

Però a la CUP no són simplement persones lliures, sinceres, lluitadores i utòpiques; són gent compromesa que estima el seu territori i creu en el desenvolupament. Un desenvolupament respectuós amb el medi, reutilitzant i restaurant aquells espais que han quedat en desús. Com també creuen que han de ser congruents i potenciar els nostres recursos, com a nova sortida econòmica i que s’estimulin els models de producció socials i col•lectius.

Estem convençuts i convençudes que el nostre poble necessita una sacsejada. Una alenada d’aire fresc que la CUP de Ripoll, un col•lectiu heterogeni de procedències, generacions i experiències de lluita diverses, pot representar. Per tant, la CUP és una bona alternativa per fer entendre als polítics professionals que una altra forma de fer política, que un altre Ripoll, no només és possible, sinó necessari.

I perquè entre tots i totes ho farem tot, jo també començo a caminar amb la CUP.